Tuesday, July 12, 2011

And so the journey has begun!

Saa kom frk.Dahl helt frem til New Delhi og sikke en rejse!

100Rs = ca.10Dkr
Alt gik smertefrit, til jeg landede kl.2 (om morgenen) og jeg skulle kun skrue bissen paa faa gange for at faa en taxa til det hotel jeg havde fundet i min kaere Rough Guide. Undertegnede havde selvfoelgelig ikke booket hjemme fra, da omraadet hvor hun havde valgt at bo, er spaekket med hoteller og guesthouses og er et meget populaert sted for backpacker. Det viste sig bare at de vaerelser de havde tilbage paa det hotel, var lige i den hoeje ende af skalaen (800Rs) og det var ikke med i min plan :(

Pahar ganj, som er omraadet jeg har valgt at bo i,  er i dagtimer og aftentimerne spaekket med mennesker og der er virkelig liv og trafik i gaden, men kl. (taet paa) 3 om morgenen er den nok det moerkeste og mest uhyggeligste sted jeg kunne finde i New Delhi!!!

Min naerighed vandt dog over min frygt for at bevaege mig rundt i omraadet alene (undskyld min mor), og for at skjule the fact, at jeg var mindre stolt over situationen, storsmilede jeg til de faa der var oppe og sagde godmorgen og proevede virkelig at ligne en der gik maalrettet  mod noget. Det viste sig bare at det hostel jeg gik efter, ikke lige var til at finde, saa da jeg saa det mindste soegende ud, kom der selvfoelgelig straks hjaelp. Jeg fik lavet en god handel med en ung inder, 250Rs for singel room m. fan, og det var inkl. den 2 min. koeretur op ad hovedgaden, som jeg i oevrigt selv fik lov at koere, og jeg fik endda en ekstra tur op og ned af gaden for samme pris, det er sgu da overskud saadan at raese rund paa en tuk tuk kl halv 4 om morgenen, 2 timer efter min landing ha ha :)

Vaerelset er absolut ikke i den gode ende af skalaen og kunne nu godt have brugt aircon, men hva fa'en det er billigt og efter at have gaaet byen rundt idag i 50 grader (mindst :) ) for at finde noget til samme pris bare bedre stand, kom jeg frem til at jeg maaske boede godt nok der. Jeg skal dog huske at lukke mit lille skod vindue i nat da, trods jeg bor paa 3. sal, havde en stirrende inder der laa paa taget over paa modsatte side af gaden, da jeg slog oejnene op... og aldrig har jeg vaeret gladere for min silkelanpose :) 
single room with fan + en stirrende inder (er dog ikke med paa billedet)!
Naa ja, og saa er der heller ikke varmt vand, men det er saa absolut heller ikke noedvendigt i denne varme , tilgengaeld er der en spand med vand :)

Dagen idag er gaaet med at proeve at vende sig til varmen, skaffe et sim card uden de tager roeven paa en, danne mig et overblik over Delhi og ikke mindst redde mit kedelige foerstehaands indtryk af Pahar ganj, hvilket er lykkedes meget godt. Det ER jo i virkeligheden en meget hyggelig bydel :)

Der gik ikke mange minutter fra jeg traadte ud af mit hotel og til jeg fald i snak med en Polsk pige der hedder Marta, som jeg har hygget med det meste af dagen og lur mig om ikke vi snupper dagen i morgen sammen ogsaa. :)

Naa, det blev lidt meget skriveri om mine foerste timer som single traveller, haaber jeg kan goere det bedre naeste gang. :)


Men alt i alt har min oplevelse af Indien og ikke mindst inderne kun vaeret god og og og ...ingen ubehagelige oplevelser, so far (knock on wood) andet end dem jeg selv har rodet mig ud i :)

Okay, jeg stikker jer lige et billede til, af Marta og jeg sammen med en flok indiske kvinder paa pilgrimsrejse som alle ville have et gruppebillede med os... ja, saa kunne de jo lige saa godt fortsaette med mit kamera ogsaa :)

Jeg har forresten ikke tid til at sidde her og rette stave og kommafejl, jeg er paa ferie, saa hvis ikke det giver mening det i laeser, saa laes det igen :)




1 comment:

  1. pass deg også for indiske gatehunder... de var det mange av når jeg bodde i New Delhi, og de hersket i gatene om kvelden/natten. Ellers bør du se Baha'i-tempelet (som en gigantisk lotusblomst) :) Stor klem

    ReplyDelete