Thursday, July 28, 2011


Saa er Goku og jeg efterladt til os selv igen i Agra efter paent farvel og tak for denne gang til driver.
Sidst jeg skrev blog var vi i Udaipur og havde lige oplevet 1000 vis af flagremus krydse himlen. Den efterfoelgende dag havde undertegnets mave det igen igen ikke super godt, saa vi havde en stille og rolig dag hvor vi bare tullede rundt. Byen er som naevnt kendt for filmen octopussy og sjovt nok saa viser stort set samtlige hoteller denne film hver aften kl.19, saa nu er den set... der er godt nok pyntet lidt pa filmen, men det var da meget sjovt at se den nu man kan genkende mange af stederne.
Vi er rendt paa 3 spanske piger i stort set alle byer vi er kommet igennem, da de sjovt nok skal samme vej som os, saa dem har vi hunget lidt ud med, det har vaeret ret hyggeligt. Naahhh ja og saa har vi spist god mad i Udaipur og fantastiske kager... der var maaske ikke saa meget indisk masala over det, men det er nu dejligt med mad man ved praecis hvad er og ikke mindst at man er garanteret at det ikke er skyllet i deres lokale vand. Man skal lige vende sig til at det er svaert at stoeve en skraldespand op i dette land, og goku kom ogsaa paa en proeve da han spurgte efter en skraldespand efter vi havde spist kage ved bageren, da han fik besked paa bare at smide det i randen langs vejen... det tog sin tid foer han til sidst gjorde det, men det virker bare saa forkert bare at kaste det skrald fra sig!!!
Udaipur skulle efter sigende vaere den mest romantiske by her, og kan ogsaa godt se potentialet til det, men naar man kigger langs de mange floder i byen, saa ligger der saa meget skrald og lort at det der ''romantiske billede'' ligesom er lidt svaert at finde frem, med andre ord, saa kunne jeg godt finde et andet sted at holde honeymoon. Det er ogsaa lidt specielt at se alt kloakslammet komme ud den ene ende af floden og 50m laengere henne sidder de lokale damer og vasker deres toej og boernene svoemmer rundt - det er sgu en anden verden vi befinder os i!

Fra Udaipur tog vi til en lille by der hedder Pushkar - and then a little love story between a danish girl and a little town began! Pushkar er en lille hellig by som er bygget op omkring en hellig soe, billederne taler nok bedre for sig selv end mine ord, men der var bare saadan en ro og virkelig dejlig atmosfaere og saa var det usaedvanligt billigt at bo der, 200Rs for et dobbeltvaerelse m. fan og vores hotel var den hoejste bygning langs soeen saa vi havde en virkelig nice view fra tagteressen med i prisen. Ud over soeen havde byen ikke det vilde at byde paa, da den var ganske lille, men trods det, kunne jeg personligt nemt have brugt en uge der, bare for atmosfaerens skyld.
Da byen var omringet af bjerge, og to af bjergene havde et  tempel paa toppen, kom bjerggeden aka Goku i tanke om at vi da skulle op til en af de templer der for at tjekke udsigten ud. Det var stadig formiddag paa det tidspunkt, og trods solen ikke var fremme var det virkeligt varm, men vi kom op til det tempel der var taettest paa og havde en virkelig fin udsigt over by og omgivelserne omkring... saa var det Goku ikke havde faaet nok af trekking den dag, saa i smug fik han mig overtalt til at vi da lige skulle have panoramaview over byen fra en anden vinkel af, saa vi bevaegede os nedad igen, krydsede byen og saa hele vejen op igen, denne gang var der mindst dobbelt saa langt op, men ok Goku, det var virkeligt fint da vi kom op, og mine balder har nok ogsaa godt af det i sidste ende!
Vi havde tre dage i denne dejlige by, og havde jeg/vi vidst hvilken skod by vi forlod Pushkar for, saa havde vi nok taget en dag mere der, men men.

Jaipur er hovedstaden i Rajasthan med over 5 mill. indbyggere. Jaipur er ogsaa kendt under the pink city, men modsat the blue city var der ikke saa meget pink at finde der, men stoej, kaos og alt andet end det vi ankom fra var der her og oev en kedelig by. Goku og jeg fandt et igen billigt hotelvaerelse, men denne gang var der desvaerre husdyr (karkelaker) med i prisen og vaerelset var saa ulaekkert og beskidt at jeg idag ikke fatter jeg overlevede en nat der, men dette doegn skulle bare overstaaes. Der var dog en god ting ved byen og det var Domino's Pizza :) Da vi saa en scooter koere rundt med en udbringningsboks med deres logo paa, hoppede vi paa en rickshaw og direkte mod dominos hvor vi fyldte os med pizza og dessert til ''lidt'' andre priser end dem vi kender derhjemme... jep det var vidst det mest interessante jeg kan skrive om Jaipur.

Vi koerte tidligt naeste morgen mod Agra, hvor vi skulle se Taj Mahal, som jeg havde glaedet mig vildt meget til at se. Paa vejen stoppede vi ved endnu et fort der hoere til jaipur, det var vildt flot, men vi orkede ikke at gaa ind, da vi efterhaanden havde set saa mange fort's saa vi tog et par billeder og saa koerte vi videre. Et andet stop vi havde var ved et monky tempel, det laa inde mellem nogle bjerge og var saa fredsfyldt og naeste ingen turister, saa det var en fornoejelse at gaa rundt der, selvom det endte med at blive en lille hike i den stegende sol. Igen taler billederne for sig selv.

Nu er vi saa i Agra, og har lige besoegt Taj Mahal!!
Det er virkelig imponerende byggeri og selvom det stod ned i stride stroemme, saa var det ikke mindre imponerende... Bortset fra vi var gennemvaade efter et par timer derinde, saa var det fedt at have det hele for os selv (naesten, der var nok KUN ca. 500 andre) men det virkede ikke saa voldsomt turistet og vi fik et par gode billeder, saa nu kan vi prale af det ogsaa :)

Ud over Taj Mahal, har agra ikke det store at byde paa, da det bare er endnu en storby, saa i aften tager vi toget til Varanasi hvor vi har de sidste dage sammen inden vi skilles.

Vi var foroevrigt ude og spise paa en resturant der hoerte til et hotel taet paa hvor vi bor. Den laa nede i en kaelder, og tror det var ment som hyggebelysning, men der var saa moerkt at vi daarligt kunne se vores mad, og lige efter vi havde bestilt fra menukortet, saa kravler der en karkelak rundt paa vores bor. Synes ellers ikke jeg er saa sart, men maa indroemme at min appetit ikke helt var den samme derefter, og da jeg saa fik min chicken curry var den saa spicy, saa efter 2 skefulde, saa var frk. Dahl ihvertfald maet (maaske det var en kombi med husdyret der sad der og kiggede paa. mens vi spiste) Naa, men endelig et sted med oel, saa dem snuppede vi lige en af inden vi sagde farvel og tak.

Har proevet at skrive blog en del gange foer denne, men da indisk net ikke er saa stabilt, saa har jeg oplevet, op til flere gange, at det jeg har skrevet pludselig er forsvundet og saa forsvinder energien altsaa lige til at jeg gider starte forfra igen, saa derfor denne lange blog nu
.
Haaber paa jeg snart kan oploade flere billeder :)

No comments:

Post a Comment